The Changer (new: tbd*)

The fastest growing job, event and innovation platform for the purpose economy /

The Changer (now: tbd*) is Germany’s fastest growing platform and community for those seeking or developing their career in the purpose economy. For the first time ever jobs, events, information and people in the purpose economy can be united through one central platform. The Changer provides a medium for crowdsourcing knowledge and impact and sourcing the world’s top talent. Since its launch in April 2014, The Changer has experienced impressive growth, reaching over 450.000 unique visitors and 30.000 followers on social media, as well as attracting up to 500 people each month to networking events across Germany, run by volunteers. 70% of millennials are seeking a career with purpose, but cannot find them (economist.com 2012). Typically people are not aware of the possibilities for purpose fulfilling jobs outside of large charitable organisations. Due to this lack of information, talented professionals who would like a career with purpose stay in their current jobs. The Changer.org is building one global community of social impact professionals, by combining a jobs board with inspiring and engaging content to support students, social entrepreneurs and intrapreneurs in their impact careers.

Financing needs: To strengthen the position of The Changer in the German market as well as rolling out the concept in new markets, the enterprise secured growth capital with support from FASE.

https://youtu.be/YvuJzbhOJdk

The Changer (neu: tbd*)

Soziales Netzwerk, Jobs, Events und Innovationen für die “Purpose Economy” /

Tbd* (zuvor: The Changer.org) ist die am schnellsten wachsende Plattform und Community für Jobsuchende in Deutschland, die einen Job in der „Purpose Economy“ suchen. Zum ersten Mal werden alle Jobs, Veranstaltungen, Innovationen, Informationen über eine zentrale Plattform vereint. Tbd* stellt ein Medium für Crowdsourcing –Wissen und die Vermittlung von Top-Talente im sozialen Sektor dar. Seit dem Start im April 2014 hat the Changer.org  ein beeindruckendes Wachstum erlebt und erreicht über 450.000 Besucher und 30.000 Anhänger auf Social Media, sowie Gewinnung bis zu 500 Personen pro Monat Networking-Veranstaltungen in ganz Deutschland, organisiert von Volunteers.

70% der Millennials suchen eine Karriere mit Zweck, aber können sie oft nicht finden (economist.com 2012). Typischerweise außerhalb der großen karitativen Organisationen ist es schwierig, für Jobsuchende, interessante Stellen im sozialen Sektor zu finden. Aufgrund dieses Mangels an Informationen, sind talentierten Profis in ihren aktuellen Jobs unzufrieden und nicht vollständig produktiv. Mit Unterstützung von FASE konnte sich tbd* Wachstumskapital sichern, um seine Position in Deutschland weiter auszubauen und weitere Märkte zu erschließen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YvuJzbhOJdk